10 rad jak být úspěšným manažerem či manažerkou

04.08.2016 17:55

1.Dělejte věci systematicky a podle stanovených priorit

Každý z nás by měl vědět, co je právě teď pro nás důležité a co není. Tyto priority mějte neustále na mysli a efektivně využívejte svůj čas podle daných priorit. Využívejte plánovací pomůcky jako kalendář v chytrém telefonu, diář nebo plánovací software. Pokud si své povinnosti zapíšete a rozvrhnete, předejdete tak možné časové kolizi.

2. Delegujte povinnosti na kolegy v týmu

Pojem delegování lze vystihnout takto: „Co mohou dělat jiní, ať dělají jiní.“ Nelze, aby jeden člověk dělal všechno. Pro sebe si vyberte tu činnost, která je nejdůležitější, a kterou ovládáte nejlépe. Veškeré ostatní povinnosti můžete delegovat dalším lidem.

3.Efektivně využívejte pomůcky

Pokud budete používat nevhodné pomůcky, může se stát, že ztratíte mnoho času. Je tedy potřeba pořídit si kvalitní a vhodné pomůcky (kvalitní pc, tablet, notebook, diktafon, projektor, externí disk pro zálohy dat, smartphone, diář, apod.) a využívat jich.

4. Rozvíjejte se a vzdělávejte

Zvažte možnost účasti na kvalitním manažerském vzdělávacím programu.

5. Umět říci NE

Říci NE je důležité, pokud vás chce někdo připravit o čas, který máte určený pro důležitější věci.

6. Umět s věcmi „seknout“

Musíte si uvědomit, že některou věc nebo činnost by mohl někdo jiný udělat mnohem lépe, rychleji a kvalitněji. Ušetří vám mnoho času, pokud včas odhadnete, na kterou činnost se nehodíte.

7. Informovanost

Informace v dnešní době jsou velmi důležité a cenné. Včasná a úplná informovanost je klíčem k dobrému zvládnutí času.

8. Odstraňte rušivé vlivy

Velkým problémem mohou být telefony, návštěvy, náhlé a nehlášené porady. Je třeba se umět těmto rušivým vlivům úspěšně bránit.

9. Časové rezervy

Naplánujte si zhruba 60 % času a zbývajících 40 % si ponechte na případné spontánní a neočekávané aktivity.

10. Uspořádejte si pracovní místo

Vhodné uspořádání a organizovanost vytváří podmínky pro efektivní práci. Zamezíte tak zbytečnému a časově náročnému hledání. Každý máme svoji prostorovou inteligenci a podle toho si musíme své pracovní místo uspořádat.

Zpět

Kontaktujte nás

© Manažerské vzdělání 2014

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode