Odborné články pomáhají budovat jméno firmy

22.09.2014 22:39

Rozhovor s Mgr. Janou Poncarovou - spolumajitelkou energetické poradny

Jak se Vám daří plnit své vytyčené podnikatelské cíle? Na jaký úspěšný projekt z poslední doby jste pyšná?

EnergetickouPoradnu.cz jsme rozjížděli v druhé polovině roku 2012. Vše vznikalo postupně bez velkého kapitálu. Hnacím motorem bylo hlavně nadšení a víra ve vlastní projekt. Podařilo se nám etablovat se na trhu, vybudovat si postupně jméno. Skvělé je, že v podstatě od svého počátku si EnergetickaPoradna.cz dokázala vydělat na svůj provoz! Rádi bychom povědomí o bezplatném energetickém poradenství dále rozšířili. Máme jedinečné know-how, které stále rozvíjíme.

Neměřím úspěch velkými nebo přelomovými projekty, ale spíš každodenní prací. Proto je pro mě úspěšný každý den, kdy najdeme lidem úspory za elektřinu nebo plyn, pomůžeme jim při výběru solidního dodavatele, u kterého se nemusí bát, že se k nim bude chovat nefér. Samozřejmě vždy zahřeje, když lidé napíšou děkovný e-mail, že jsme jim pomohli zbavit se nevýhodné smlouvy nebo poradili s odstoupením od smlouvy podepsané při podomním prodeji.

Co Vám nejvíce pomáhá k úspěšné realizaci projektů?

Při podnikání je, myslím, třeba určitá dávka energie, je třeba neustrnout a vždy hledat nové možnosti. K úspěšné realizaci projektů mi napomáhá právě energie spojená s nadšením a vírou, že se to může podařit.

Jaký marketingový nástroj či techniku považujete za efektivní a pomáhá vám v podnikání? 

Máme určitou výhodu v tom, že zároveň můžeme publikovat odborné články na téma energetika. Takže si tím budujeme i jméno. To velmi dobře funguje. Skvělá je také spolupráce s Českým rozhlasem Plzeň, kde občas vystupujeme ve spotřebitelské poradně.

Existuje podle vás studium či nějaký druh manažerského vzdělávání, který absolventům pomůže při založení a rozjezdu firmy?

Myslím si, že ne. Důležité je podle mě vnitřní nastavení člověka, možná určitý talent a takový vnitřní neklid, touha dělat něco po svém, jinak. Řekla bych, že jsou lidé, kteří prostě přirozeně inklinují k tomu postavit se na vlastní nohy. A pak jsou lidé, kteří dají přednost zaměstnání. Ani jedno není dobře či špatně. Prostě to tak je a člověk by si měl vybrat to své a být spokojený.

Prozraďte, prosím, jeden konkrétní návod, trik či radu ověřenou z praxe, která Vám pomáhá šetřit čas anebo jiným způsobem zvyšuje Váš pracovní výkon.

V diáři si tvořím plán práce na každý den. Ráno například vyřídím e-maily. Pak s čerstvou hlavou napíšu článek nebo se věnuju analýzám. Odpoledne můžu věnovat vymýšlení nových věcí nebo se spojit s klienty. Prostě mám naplánováno, co budu dělat. Zároveň si nechávám určitou část dne volnější, protože nikdy nevíte, co bude třeba vyřídit. Při podnikání je důležité efektivně pracovat s časem, takže velmi snadno omezíte zbytečné surfování po internetu, facebooku. Díky této strategii mi zbývá dostatek volného času na odpoledne, kdy se můžu věnovat rodině, svým koníčku a dobít tak baterky.

Jaké jsou podle vás ideální vlastnosti manažera, který dokáže efektivně řídit svůj tým?

Je třeba vyznat se v lidech. Každý je trochu jiný. Zjistila jsem, že moc nefunguje přílišná vstřícnost. Velikou inspirací je pro mě Tomáš Baťa. Zrovna čtu jednu studii, která byla vydaná ještě v samizdatu a perfektně popisuje Baťův přístup k zaměstnancům. Je třeba jim porozumět, zapojit je do činnosti firmy, aby se s ní sžili. Myslím si, že přes různé vzdělávací programy toto dnešní manažeři neumí. Je prostě třeba se stále učit a ke všemu přistupovat s pokorou.

Mgr. Jana Poncarová

spolumajitelka - www.energetickaporadna.cz

Děkuji za rozhovor

Jan Vavřička

Zpět

Kontaktujte nás

© Manažerské vzdělání 2014

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode